Svenska Spel vill med sitt huvudsponsorskap till Svensk Innebandy visa att man är mer än ett spelbolag. Genom att konsekvent jobba med Svensk Innebandys Utvecklingsmodell i sin kommunikation till innebandymålgruppen blir Svenska Spel också en samhällsförbättrare som gör faktisk skillnad.
Utvecklingsmodellen, SIU, är ett steg i att förändra svensk idrott till att bli bredare och roligare för fler. Effekten av fler utövare högre upp i åldrarna är att fler mår bättre genom fysisk aktivitet, men också att fler uppnår sin högsta potential genom mindre grad av utslagning i unga år.
Event K tog inför VM fram en tävling där vi ville visa att innebandy i första hand är roligt, lustfyllt och kreativt, varför vi uppmanade utövare i hela Sverige att skicka in filmer på sina skönaste straffar. Resultatet lät inte vänta på sig och Pixbo P03 blev det lyckliga laget som vann en träning med landslagscoach och spelare från landslaget.
Under VM byggde vi även Svenska Spel SIU Arena på VM:s Fun Zone där besökarna fick prova på inte bara innebandy utan även badminton, pingis och bordinnebandy för att visa att Svensk Innebandy och SIU uppmanar till flera parallella fritidsaktiviteter under skolåren. På plats fanns också ett bemannat mål där besökarna kunde slå sina skönaste straffar.