Med SJ till Guld var temat för SJ aktivering av sitt sponsorskap till Innebandy-VM 2014. Temat innehöll flera olika delar. Motorn i paketet var en Publikens Favorit-tävling där besökarna i Scandinavium fick rösta fram sin favorit i det svenska landslaget under Sveriges samtliga matcher i mästerskapet.
Därutöver tog vi fram en kundaktivitet för SJ:s affärsområde Företagsresor där kunder bjöds på en jämförelse mellan Sverige och Finland inom olika idrotter inför matchen mellan just Sverige och Finland. Under ledning av tidigare förbundskapten Kristina Landgren fick vi en unik inblick i likheter och skillnader med våra grannar i öst och även ett initierat uppsnack och kommentarer i pausen. Ett mycket uppskattat inslag. Dessutom gick Sverige segrande ur en av VM:s mest spännande matchen.
SJ stod även för en hejarklack under Sveriges matcher som skapade stämning och gjorde matcherna än mer intressanta att besöka. Tifo i form av en jättestor landslagsreplica och flaggor som delades ut till publiken bidrog till publikrekord för Innebandy-VM.